Друзі в Facebook  

   

III розділ. Обряд примирення багатьох пенітентів із загальною сповіддю і розрішенням

60. Для примирення багатьох пенітентів із загальною сповіддю і роз­рі­шенням у випадках, передбачених правом, слід дотримуватися порядку проведення, вказаного у вищеописаному обряді примирення бага­тьох пенітентів із індивідуальною сповіддю і розрішенням за винятком нижченаведеного.

 

Повчання

По закінченні гомілії або замість гомілії наступає повчання вірних, котрі бажають отримати загальне розрішення, яке закликає їх добре приготувати свої серця: тобто щоб кожен розкаявся у скоєних гріхах, вирішив уникати їх в майбутньому, прийняв рішення виправити згіршення і компенсувати завдані шкоди, а також зобов’язався висповідати у відповідному часі в індивідуальному порядку всі важкі гріхи, які на даний момент не має змоги визнати в індивідуальній сповіді. Крім цього про­по­нується покута, яку всі повинні виконати; до неї окремі вірні можуть щось додати за бажанням.

 

Загальна сповідь

61. Потім диякон чи інший служитель або сам священик закликає пені­тентів, котрі бажають отримати загальне розрішення, щоб вони висловили своє бажання розкаяння і отримання сакраментального прощення гріхів, ставши на коліна. Заклик може бути зроблений цими або подіб­ними словами:

Ті, що бажають прийняти сакраментальне прощення грі­хів, нехай стануть на коліна, оскаржать самих себе у всіх своїх гріхах, рецитуючи слова загальної сповіді.

Пенітенти рецитують формулювання загальної сповіді (наприклад: Сповідаюся), після чого мовиться одна з літанійних молитов або виконується відповідний спів, як це згадується вище при примиренні багатьох пенітентів із індивідуальною сповіддю і розрішенням (п. 54). Наприкінці завжди додається Господня Молитва.

 

Загальне розрішення

62. Потім священик уділяє загальне розрішення, мовлячи з розпростертими над пенітентами руками:

Перший варіант:

Бог Отець,

який не бажає смерті грішника,

але щоб він навернувся і жив;

Той, хто перший нас полюбив

і послав свого Сина в світ,

щоб через Нього світ отримав спасіння,

нехай явить вам своє милосердя

і обдарує миром.

Всі: Амінь.

Господь Ісус Христос,

який був виданий за наші гріхи

і воскрес задля нашого виправдання;

Той, хто вилив на своїх Апостолів Святого Духа,

щоб вони отримали владу прощення гріхів,

нехай сам через наше служіння визволить вас від зла

і наповнить Святим Духом.

Всі: Амінь.

Дух Утішитель,

даний нам на відпущення гріхів

і в якому маємо доступ до Отця,

нехай очистить ваші серця

і опромінить їх своїм сяйвом,

щоб ви звіщали могутність Того,

хто покликав вас із темряви до свого предивного світла.

Всі: Амінь.

І Я РОЗРІШАЮ ВАС ВІД ГРІХІВ ВАШИХ

В ІМ’Я ОТЦЯ, І СИНА, І СВЯТОГО ДУХА.

Всі: Амінь.

Другий варіант:

Бог, Отець милостей,

котрий смертю та воскресінням свого Сина

примирив світ із собою

і пролив Святого Духа для відпущення гріхів,

нехай служінням Церкви

дарує вам прощення та мир.

І Я РОЗРІШАЮ ВАС ВІД ГРІХІВ ВАШИХ

В ІМ’Я ОТЦЯ, І СИНА, І СВЯТОГО ДУХА.

Всі: Амінь.

 

Подяка і закінчення

63. Священик закликає всіх присутніх дякувати Богові за Його милосердя; після відповідного співу, пропустивши кінцеву молитву, благословляє і відсилає народ, використовуючи обряд, вказаний для примирення багатьох пенітентів із індивідуальною сповіддю і розрішенням, пп. 58-59.

 

Скорочений обряд

64. У невідкладному випадку Обряд примирення багатьох пенітентів із загальною сповіддю і розрішенням можна за необхідності скоротити.

Після довільного читання короткого біблійного тексту та після звичайного повчання (п. 60) і визначення покути, пенітенти запрошуються до загальної сповіді (наприклад: Сповідаюся). Потім священик уділяє розрішення словами, вказаними у п. 62.

65. У випадку загрози життю достатньо, щоб священик прочитав лише формулювання загального розрішення, яке у цьому випадку може бути скороченим:

І Я РОЗРІШАЮ ВАС ВІД ГРІХІВ ВАШИХ

В ІМ’Я ОТЦЯ, І СИНА, І СВЯТОГО ДУХА.

Всі: Амінь.

66. Вірний, який отримав загальне сакраментальне розрішення, зобо­в’язаний визнати всі свої важкі гріхи при нагоді першої якнайскорішої індивідуальної сповіді.

 

   

            

   
© Комісія у справах Літургії при Конференції римсько-католицьких єпископів України, 2015 р.