III розділ. Обряд примирення багатьох пенітентів із загальною сповіддю і розрішенням
60. Для примирення багатьох пенітентів із загальною сповіддю і розрішенням у випадках, передбачених правом, слід дотримуватися порядку проведення, вказаного у вищеописаному обряді примирення багатьох пенітентів із індивідуальною сповіддю і розрішенням за винятком нижченаведеного.
Повчання
По закінченні гомілії або замість гомілії наступає повчання вірних, котрі бажають отримати загальне розрішення, яке закликає їх добре приготувати свої серця: тобто щоб кожен розкаявся у скоєних гріхах, вирішив уникати їх в майбутньому, прийняв рішення виправити згіршення і компенсувати завдані шкоди, а також зобов’язався висповідати у відповідному часі в індивідуальному порядку всі важкі гріхи, які на даний момент не має змоги визнати в індивідуальній сповіді. Крім цього пропонується покута, яку всі повинні виконати; до неї окремі вірні можуть щось додати за бажанням.
Загальна сповідь
61. Потім диякон чи інший служитель або сам священик закликає пенітентів, котрі бажають отримати загальне розрішення, щоб вони висловили своє бажання розкаяння і отримання сакраментального прощення гріхів, ставши на коліна. Заклик може бути зроблений цими або подібними словами:
Ті, що бажають прийняти сакраментальне прощення гріхів, нехай стануть на коліна, оскаржать самих себе у всіх своїх гріхах, рецитуючи слова загальної сповіді.
Пенітенти рецитують формулювання загальної сповіді (наприклад: Сповідаюся), після чого мовиться одна з літанійних молитов або виконується відповідний спів, як це згадується вище при примиренні багатьох пенітентів із індивідуальною сповіддю і розрішенням (п. 54). Наприкінці завжди додається Господня Молитва.
Загальне розрішення
62. Потім священик уділяє загальне розрішення, мовлячи з розпростертими над пенітентами руками:
Перший варіант:
Бог Отець,
який не бажає смерті грішника,
але щоб він навернувся і жив;
Той, хто перший нас полюбив
і послав свого Сина в світ,
щоб через Нього світ отримав спасіння,
нехай явить вам своє милосердя
і обдарує миром.
Всі: Амінь.
Господь Ісус Христос,
який був виданий за наші гріхи
і воскрес задля нашого виправдання;
Той, хто вилив на своїх Апостолів Святого Духа,
щоб вони отримали владу прощення гріхів,
нехай сам через наше служіння визволить вас від зла
і наповнить Святим Духом.
Всі: Амінь.
Дух Утішитель,
даний нам на відпущення гріхів
і в якому маємо доступ до Отця,
нехай очистить ваші серця
і опромінить їх своїм сяйвом,
щоб ви звіщали могутність Того,
хто покликав вас із темряви до свого предивного світла.
Всі: Амінь.
І Я РОЗРІШАЮ ВАС ВІД ГРІХІВ ВАШИХ
В ІМ’Я ОТЦЯ, І СИНА, І СВЯТОГО ДУХА.
Всі: Амінь.
Другий варіант:
Бог, Отець милостей,
котрий смертю та воскресінням свого Сина
примирив світ із собою
і пролив Святого Духа для відпущення гріхів,
нехай служінням Церкви
дарує вам прощення та мир.
І Я РОЗРІШАЮ ВАС ВІД ГРІХІВ ВАШИХ
В ІМ’Я ОТЦЯ, І СИНА, І СВЯТОГО ДУХА.
Всі: Амінь.
Подяка і закінчення
63. Священик закликає всіх присутніх дякувати Богові за Його милосердя; після відповідного співу, пропустивши кінцеву молитву, благословляє і відсилає народ, використовуючи обряд, вказаний для примирення багатьох пенітентів із індивідуальною сповіддю і розрішенням, пп. 58-59.
Скорочений обряд
64. У невідкладному випадку Обряд примирення багатьох пенітентів із загальною сповіддю і розрішенням можна за необхідності скоротити.
Після довільного читання короткого біблійного тексту та після звичайного повчання (п. 60) і визначення покути, пенітенти запрошуються до загальної сповіді (наприклад: Сповідаюся). Потім священик уділяє розрішення словами, вказаними у п. 62.
65. У випадку загрози життю достатньо, щоб священик прочитав лише формулювання загального розрішення, яке у цьому випадку може бути скороченим:
І Я РОЗРІШАЮ ВАС ВІД ГРІХІВ ВАШИХ
В ІМ’Я ОТЦЯ, І СИНА, І СВЯТОГО ДУХА.
Всі: Амінь.
66. Вірний, який отримав загальне сакраментальне розрішення, зобов’язаний визнати всі свої важкі гріхи при нагоді першої якнайскорішої індивідуальної сповіді.