Друзі в Facebook  

   

Розділ I

Обряди Конфірмації під час Меси

20. Літургія Слова відбувається згідно з приписами. Всі читання або їх частину можна взяти або з Меси даного дня, або з текстів, призначених для Конфірмації, що знаходяться в лекціонаріях, або з читань, приведених у розділі V.

21. Після Євангелії єпископ (і священики, які йому допомагають) сідають на приготовлені крісла. В залежності від місцевих звичаїв, кандидатів до Конфірмації представляє настоятель або інший священик, або диякон чи катехіст таким чином: якщо це можливо, кожного кандидата за­кли­кають по імені і вони по одному входять до пресвітерія; якщо це діти, то їх веде один із свідків Конфірмації або один із батьків.

Кандидати стають перед служителем. Якщо є дуже багато кандидатів до Конфірмації, їх не закликають поіменно, а тільки збирають у відповідному місці перед єпископом.

 

Проповідь

22. Єпископ виголошує коротку проповідь, у якій пояснює прочитані тексти і цим вводить кандидатів, їхніх свідків, батьків та все зібрання вірних у глибше розуміння таїнства Конфірмації.

Це можна зробити словами:

У Діяннях апостолів пишеться, що апостоли, котрі згідно з обітницею Христа у день П’ятидесятниці отримали Свя­то­го Духа, мали владу доповнювати дію Хрещення уділенням Святого Духа. Коли святий Павло поклав руки на декотрих охрещених, зійшов на них Святий Дух і вони почали говорити різними мовами і пророкувати.

Єпископи як наступники апостолів мають таку саму владу і особисто або через посланих священиків уділяють Святого Духа тим, котрі вже відроджені у таїнстві Хрещення.

Хоча сьогодні пришестя Святого Духа не проявляється даром мовлення мовами, ми віруємо, що отримуємо Святого Духа, який розливає у наших серцях Божу любов, утвер­джує нас в одній вірі, обдаровує різними покликаннями і невидимим способом освячує та єднає Церкву.

Ви отримаєте Дар Святого Духа. Він буде духовним знамен­ням, завдяки якому ви станете досконалішим образом Христа і членами Його Церкви. Христос, помазаний Святим Духом під час Хрещення, яке Він отримав від Йоана, був по­­сланий, щоб виконати свою місію і розповсюджувати по землі вогонь Святого Духа.

Ви, котрі вже були охрещені, а тепер отримаєте міць Духа Христа і будете ознаменовані на чолі Його хризмою, ви повинні у світі свідчити про Його страждання і воскресіння так, щоб, згідно зі словами апостола Павла, ваше життя було на кожному місці фіміамом, приємним Христові. Його Містичне Тіло, тобто Церква або Божий народ, отримує від Нього різні благодаті, а Святий Дух розділяє їх між хри­стиянами, щоб це Містичне Тіло розвивалося в єдності та любові.

Будьте живими членами цієї Церкви і під керівництвом Святого Духа намагайтесь слугувати всім на подобу Христа, який прийшов служити, а не для того, щоб Йому служили.

А тому перед тим, як ви отримаєте Святого Духа, пригадайте віру, яку визнали на святому Хрещенні або ваші батьки і хресні визнали її разом із усією Церквою у день вашого Хрещення.

 

Відновлення обітів Хрещення

23. Єпископ задає питання кандидатам до Конфірмації, кажучи:

Питаю кожного з вас:

Чи відрікаєшся від сатани та всіх його підступів?

Всі кандидати відповідають: Відрікаюся.

Єпископ: Чи віруєш у Бога, Отця Вседержителя, Творця неба і землі?

Кандидати: Вірую.

Єпископ: Чи віруєш в Ісуса Христа, Сина Його Єдинородного, Господа нашого, народженого від Діви Марії, розп’ятого й похованого, котрий воскрес із мертвих і сидить праворуч Отця?

Кандидати: Вірую.

Єпископ: Чи віруєш у Святого Духа, Господа животворящо­го, якого ти маєш сьогодні отримати в таїнстві Конфірмації так, як апостоли отримали Його в день П’ятидесятниці?

Кандидати: Вірую.

Єпископ: Чи віруєш у святу вселенську Церкву, соприча­стя святих, воскресіння плоті й життя вічне?

Кандидати: Вірую.

До цього сповідування приєднується також єпископ, проголошуючи віру Церкви:

Єпископ: Такою є наша віра. Такою є віра Церкви, сповідування якої є нашою гордістю в Ісусі Христі, Господі нашому.

Зібрання вірних висловлює свою згоду, відповідаючи:

Амінь.

Відповідно до обставин формулювання Такою є наша віра… можна замінити іншим або заспівати відповідну пісню, у котрій спільнота одноголос­но могла б висловити свою віру.

24. Єпископ (разом із священиками, котрі йому допомагають), обернувшись до людей і склавши руки, мовить:

Дорогі, просімо Бога Отця Всемогутнього, щоб Він милости­во зіслав Святого Духа на цих своїх усиновлених дітей, від­роджених у Хрещенні на вічне життя. Нехай Святий Дух зміцнить їх своїми дарами і своїм помазанням вчинить їх подібними до Христа, Сина Божого.

Хвилину всі моляться у тиші.

 

Покладання рук

25. Єпископ (і священики, котрі йому допомагають) простягають руки над кандидатами і єпископ сам мовить:

Всемогутній Боже,

Отче Господа нашого Ісуса Христа,

який відродив цих своїх слуг

з води і Святого Духа

і визволив їх від гріха,

зішли на них Святого Духа Утішителя.

Дай їм духа мудрості й розуму,

духа ради й сили,

духа знання та побожності,

наповни їх духом Твого страху.

Через Христа, Господа нашого.

Всі: Амінь.

 

Помазання хризмою

26. Диякон подає єпископу святу хризму. Кандидати до Конфірмації по одному підходять до єпископа, або, якщо цього вимагають обставини, єпи­скоп сам підходить до кожного кандидата. Свідок Конфірмації кладе праву руку на плече кандидата і називає його ім’я єпископові (або сам кан­дидат називає своє ім’я).

27. Єпископ зволожує великий палець правої руки хризмою і креслить нею знак хреста на чолі кандидата, мовлячи:

Н., ПРИЙМИ ЗНАМЕННЯ ДАРУ – СВЯТОГО ДУХА.

Конфірмований: Амінь.

Єпископ додає: Мир тобі.

Конфірмований: І з духом твоїм.

28. Якщо в здійсненні Конфірмації єпископу допомагають священики, то диякон або міністранти подають єпископу весь посуд зі святою хризмою, а єпископ дає посуд священикам, котрі по одному підходять до нього.

Кандидати підходять до єпископа чи до священиків, або, якщо цього вимагають обставини, єпископ і священики підходять до кандидатів і помазують їх вищенаведеним способом (п. 27).

29. Під час помазання можна співати відповідну пісню. Після помазання єпископ (і священики) миють руки.

 

Вселенська молитва

30. Потім йде вселенська молитва в поданій нижче або в іншій, окресле­ній на розсуд служителя, формі:

Єпископ: Найдорожчі, смиренно просімо Бога Отця Всемогутнього; молімося однодумно, бо одна наша віра, надія і лю­бов, які походять від Його Святого Духа.

Диякон або міністрант:

Молімося за цих Його слуг, яких Він зміцнив Даром Святого Духа, щоб вони, утверджені у вірі та любові, давали Христу свідоцтво своїм життям. Тебе просимо.

Всі: Вислухай нас, Господи.

Диякон або міністрант:

Молімося за їхніх батьків та свідків Конфірмації, щоб вони словом і прикладом заохочували їх до наслідування Хри­ста. Тебе просимо.

Всі: Вислухай нас, Господи.

Диякон або міністрант:

Молімося за святу Божу Церкву разом із нашим папою Н., нашим єпископом Н. і з усіма єпископами, щоб вона, зібрана Святим Духом, росла і розвивалася в одній вірі та любо­ві аж до пришестя Христа. Тебе просимо.

Всі: Вислухай нас, Господи.

Диякон або міністрант:

Молімося за весь світ, щоб всі люди, маючи одного Отця і Творця, визнавали себе братами, не зважаючи на походже­н­ня, і щиро шукали Царства Божого, яке є миром та радістю у Святому Дусі. Тебе просимо.

Всі: Вислухай нас, Господи.

Єпископ: Боже, який своїм апостолам дав Святого Духа і схотів, щоб вони та їх наступники уділяли Його іншим віруючим, вислухай милостиво наші молитви і вчини, щоб і тепер Твоє достоїнство явилось у серцях вірних так, як на початку проповідування Євангелії. Через Христа, Господа нашого.

Всі: Амінь.

 

Євхаристійна Літургія

31. Далі відбувається Євхаристійна Літургія, як звичайно, але потрібно взяти до уваги наступні зміни:

а) пропускається Вірую, оскільки вже було сповідування віри;

б) декотрі з конфірмованих можуть приєднатися до тих, що несуть дари;

в) коли використовується Римський Канон, мовиться молитва Просимо Тебе, Боже, прийми.

32. Конфірмовані дорослі, а якщо цього вимагають обставини, то й їхні свідки, батьки та катехісти можуть прийняти Причастя у двох видах.

 

Благословення

33. Замість звичайного благословення наприкінці Меси уділяється благословення у поданій нижче формі або мовиться молитва над вір­ними:

Бог Отець Всемогутній, який вас відродив з води і Святого Духа і вчинив вас своїми усиновленими дітьми, нехай вас благословить і вчинить, щоб ви завжди були гідні Його батьківської любові.

Всі: Амінь.

Ісус Христос, Єдинородний Син Предвічного Отця, який обі­цяв, що Дух Істини залишиться у Церкві, нехай благословить вас і зміцнить у сповідуванні істинної віри.

Всі: Амінь.

Святий Дух, який запалив вогонь любові у серцях уч­нів, не­­­хай вас благословить, з’єднає і приведе до радості Бо­жо­го Царства.

Всі: Амінь.

Єпископ додає:

Нехай вас благословить Бог Всемогутній, Отець і Син, і Свя­тий Дух.

Всі: Амінь.

 

Молитва над вірними

Замість наведеного благословення можна відмовити молитву над вірними:

Диякон або міністрант закликає:

Схиліть голови для благословення.

Єпископ, розпростерши руки над вірними, мовить:

Зміцни, Боже, те, що вчинив в нас, і бережи в серцях своїх вірних дари Святого Духа, щоб вони не соромилися перед світом визнавати розп’ятого Христа і з жертовною любов’ю виконували Його заповіді.

Всі: Амінь.

Єпископ додає:

Нехай вас благословить Бог Всемогутній, Отець і Син,  і Свя­­тий Дух.

Всі: Амінь.

 

   

Підкомісія у справах літургійної музики            

   
© Комісія у справах Літургії при Конференції римсько-католицьких єпископів України, 2015 р.